Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Życie Warszawy
Nr: 21.12
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2001
pewność, że całe przedsięwzięcie się uda? Innymi słowy, że poemat (powieść romantyczna) Mickiewicza, traktowany przez większość młodzieży szkolnej jak dopust boży, sprawdzi się w kinach? Mógł liczyć na talenty współpracowników, w tym producenta Lwa Rywina, scenografa Allana Starskiego, projektantek kostiumów - Magdaleny Tesławskiej-Biernawskiej i Małgorzaty Stefaniak. Jednakże o powodzeniu przesądziła adaptacja, której Wajda, główny scenarzysta filmu, dokonał z Janem Nowiną Zarzyckim i Piotrem Wereśniakiem. W poemacie dostrzeżone zostały jego walory filmowe: spór o zamek między Soplicami a Horeszkami (konflikt!), romanse, uroda krajobrazu i życia w Soplicowie (która w zdjęciach Pawła Edelmana nie zamieniła się w "pocztówki"), tajemniczość postaci Robaka/Soplicy, knowania
pewność, że całe przedsięwzięcie się uda? Innymi słowy, że poemat (powieść romantyczna) Mickiewicza, traktowany przez większość młodzieży szkolnej jak dopust boży, sprawdzi się w kinach? Mógł liczyć na talenty współpracowników, w tym producenta Lwa Rywina, scenografa Allana Starskiego, projektantek kostiumów - Magdaleny Tesławskiej-Biernawskiej i Małgorzaty Stefaniak. Jednakże o powodzeniu przesądziła adaptacja, której Wajda, główny scenarzysta filmu, dokonał z Janem Nowiną Zarzyckim i Piotrem Wereśniakiem. W poemacie dostrzeżone zostały jego walory filmowe: spór o zamek między Soplicami a Horeszkami (konflikt!), romanse, uroda krajobrazu i życia w Soplicowie (która w zdjęciach Pawła Edelmana nie zamieniła się w "pocztówki"), tajemniczość postaci Robaka/Soplicy, knowania
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego