Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 25
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2000
i Petrochemii ubywać.

- Utrzymywanie trzech znaków, prowadzenie odrębnych akcji promocyjnych jest zbyt kosztowne i nie ma sensu - przekonuje dyr. K. Majchrzak.

Mirosław Boruc, szef Instytutu Marki Polskiej, wysoko ocenia nową nazwę i godło Polskiego Koncernu Naftowego. Jest jednak przekonany, że ORLEN został stworzony z myślą o rynku finansowym, a jego adresatami będą inwestorzy kupujący akcje PKN. Informacja, że ORLEN ma zastąpić CPN, wprawia go w zdumienie.

- To niewiarygodne - mówi - CPN jest przecież ideałem znaku towarowego. W stu procentach rozpoznawalny, stanowi niemalże nazwę rodzajową stacji paliw. To rzadki przypadek, kiedy następuje utożsamienie marki z towarem. Żeby taki stan osiągnąć, potrzeba wielu lat
i Petrochemii ubywać.<br><br>- Utrzymywanie trzech znaków, prowadzenie odrębnych akcji promocyjnych jest zbyt kosztowne i nie ma sensu - przekonuje dyr. K. Majchrzak.<br><br>Mirosław Boruc, szef Instytutu Marki Polskiej, wysoko ocenia nową nazwę i godło Polskiego Koncernu Naftowego. Jest jednak przekonany, że ORLEN został stworzony z myślą o rynku finansowym, a jego adresatami będą inwestorzy kupujący akcje PKN. Informacja, że ORLEN ma zastąpić CPN, wprawia go w zdumienie.<br><br>- To niewiarygodne - mówi - CPN jest przecież ideałem znaku towarowego. W stu procentach rozpoznawalny, stanowi niemalże nazwę rodzajową stacji paliw. To rzadki przypadek, kiedy następuje utożsamienie marki z towarem. Żeby taki stan osiągnąć, potrzeba wielu lat
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego