Typ tekstu: Książka
Autor: Dąbek Stanisław
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
Wallek-Walewski, w części Benedictus
swojego Requiem (1937). Melodia ta jest harmonizowana w partii organów, utrzymana
w tempie Andantino, dynamice pp, z propozycją delikatnej rejestracji (Vox coelestis).
Nadaje tej części charakter medytacyjny, z zestrojoną partią "recytatywną" głosów
męskich, z łacińskim tekstem Benedictus. Symbolikę użycia tej pieśni można by
łączyć z adresatką (której ta msza żałobna jest poświęcona) oraz semantyką tekstu
mszalnego: błogosławiony, idący w imię Pana jest jak pątnik (tzn. adresatka),
proszący o wstawiennictwo Najświętszej Marii Panny (s. 22, prz. 21).
Krych w Mszy Polskiej ku czci Najświętszej Marii Panny Królowej Korony Polskiej
(1939) stworzył rodzaj suity (podobnie jak Nowowiejski w
Wallek-Walewski, w części Benedictus <br>swojego Requiem (1937). Melodia ta jest harmonizowana w partii organów, utrzymana <br>w tempie Andantino, dynamice pp, z propozycją delikatnej rejestracji (Vox coelestis). <br>Nadaje tej części charakter medytacyjny, z zestrojoną partią "recytatywną" głosów <br>męskich, z łacińskim tekstem Benedictus. Symbolikę użycia tej pieśni można by <br>łączyć z adresatką (której ta msza żałobna jest poświęcona) oraz semantyką tekstu <br>mszalnego: błogosławiony, idący w imię Pana jest jak pątnik (tzn. adresatka), <br>proszący o wstawiennictwo Najświętszej Marii Panny (s. 22, prz. 21).<br> Krych w Mszy Polskiej ku czci Najświętszej Marii Panny Królowej Korony Polskiej <br>(1939) stworzył rodzaj suity (podobnie jak Nowowiejski w
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego