Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 20
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1980
Autorka dyskredytując twórczość plastyczną Witkiewicza i mówiąc bez ogródek o jej rzekomo "nikłej wartości artystycznej", równocześnie posługuje się długim i bałamutnym wywodem, w którym podkreśla przede wszystkim "istotną zależność" malarstwa Witkacego od "świetnego rosyjskiego artysty", a mianowicie Jawlensky'ego oraz "od rosyjskiej sztuki ludowej, rosyjskiej baśni i związanej z nią literackiej alegorii". Na czym ta zaiste przedziwna zależność Witkacego właśnie od rosyjskiej sztuki ludowej polega, o tym autorka nie raczyła nawet wspomnieć. Tak samo nie wiadomo, jaki związek przyczynowy ma mieć "świetność" artysty rosyjskiego z "nikłością" wartości artystycznej dzieł artysty polskiego. Natomiast twierdząc, że Witkacy "tworzył nawet nie tyle pod wpływem podróży
Autorka dyskredytując twórczość plastyczną Witkiewicza i mówiąc bez ogródek o jej rzekomo <hi>"nikłej wartości artystycznej"</>, równocześnie posługuje się długim i bałamutnym wywodem, w którym podkreśla przede wszystkim <hi>"istotną zależność"</> malarstwa Witkacego od <hi>"świetnego rosyjskiego artysty"</>, a mianowicie Jawlensky'ego oraz <hi>"od rosyjskiej sztuki ludowej, rosyjskiej baśni i związanej z nią literackiej alegorii"</>. Na czym ta zaiste przedziwna zależność Witkacego właśnie od rosyjskiej sztuki ludowej polega, o tym autorka nie raczyła nawet wspomnieć. Tak samo nie wiadomo, jaki związek przyczynowy ma mieć "świetność" artysty rosyjskiego z "nikłością" wartości artystycznej dzieł artysty polskiego. Natomiast twierdząc, że Witkacy <q>"tworzył nawet nie tyle pod wpływem podróży
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego