Typ tekstu: Książka
Autor: Tischner Józef
Tytuł: Świat ludzkiej nadziei. Wybór szkiców filozoficznych 1966-1975
Rok wydania: 1994
Lata powstania: 1966-1975
był Bogiem? Widzieliśmy również, jak i dlaczego neohegliści godzili się z Jego bóstwem, a dlaczego Renan się z tym nie zgodził. Ale poza tymi dwoma płaszczyznami istniała także trzecia, nigdy wyraźnie nie sprecyzowana, która była częściowo wspólną pozycją neoheglistów, Renana i katolicyzmu. Stanowiło ją jakieś pierwotne, raczej przeżywane niż refleksyjnie artykułowane, niezwykłe mocno wkorzenione w ludzką świadomość, odczucie osobowej wartości Chrystusa. Zdaniem wszystkich Chrystus stanowił tę wartość, którą należy za każdą cenę zachować dla świata. U podstaw różnych chrystologii leżało aksjologiczne podejście do zagadnienia Chrystusa.
Aksjologia chrystologiczna, tj. teoria wartości osoby Chrystusa oraz teoria wartości uznawanych przez Chrystusa za naczelne, nie
był Bogiem? Widzieliśmy również, jak i dlaczego neohegliści godzili się z Jego bóstwem, a dlaczego Renan się z tym nie zgodził. Ale poza tymi dwoma płaszczyznami istniała także trzecia, nigdy wyraźnie nie sprecyzowana, która była częściowo wspólną pozycją neoheglistów, Renana i katolicyzmu. Stanowiło ją jakieś pierwotne, raczej przeżywane niż refleksyjnie artykułowane, niezwykłe mocno wkorzenione w ludzką świadomość, odczucie osobowej wartości Chrystusa. Zdaniem wszystkich Chrystus stanowił tę wartość, którą należy za każdą cenę zachować dla świata. U podstaw różnych chrystologii leżało aksjologiczne podejście do zagadnienia Chrystusa.<br>Aksjologia chrystologiczna, tj. teoria wartości osoby Chrystusa oraz teoria wartości uznawanych przez Chrystusa za naczelne, nie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego