Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
bardziej realne, a więc, aby wejść na nowe rynki, przedsiębiorstwa powinny raczej skoncentrować się na wybranych grupach produktów.
Przedsiębiorstwa, które obecnie cechuje koncentracja asortymentu i silna pozycja na rynkach lokalnych mają najlepszą pozycję wyjściową do umiędzynarodowiania działalności na większej liczbie rynków europejskich. Łatwiej jest realizować strategię dywersyfikacji geograficznej i koncentracji asortymentowej.
Natomiast w przypadku przedsiębiorstw, które mają zróżnicowany asortyment i już obecnie działają na wielu rynkach, trudno będzie w warunkach rosnącej konkurencji w krajach Unii Europejskiej taką pozycję utrzymać. Będą to mogły osiągnąć jedynie duże firmy o odpowiednich zasobach. Inne przedsiębiorstwa muszą zmniejszyć stopień dywersyfikacji swego asortymentu. Jak więc widać, decyzje
bardziej realne, a więc, aby wejść na nowe rynki, przedsiębiorstwa powinny raczej skoncentrować się na wybranych grupach produktów.<br>Przedsiębiorstwa, które obecnie cechuje koncentracja asortymentu i silna pozycja na rynkach lokalnych mają najlepszą pozycję wyjściową do umiędzynarodowiania działalności na większej liczbie rynków europejskich. Łatwiej jest realizować strategię dywersyfikacji geograficznej i koncentracji asortymentowej.<br>Natomiast w przypadku przedsiębiorstw, które mają zróżnicowany asortyment i już obecnie działają na wielu rynkach, trudno będzie w warunkach rosnącej konkurencji w krajach Unii Europejskiej taką pozycję utrzymać. Będą to mogły osiągnąć jedynie duże firmy o odpowiednich zasobach. Inne przedsiębiorstwa muszą zmniejszyć stopień dywersyfikacji swego asortymentu. Jak więc widać, decyzje
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego