Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
się wcale -
nic w tym dziwnego.
A jednak przecież nie do końca zapomnieli o tym,
co ich kiedyś łączyło za dawnych dni.

Według Alfonsa Verdu noc symbolizuje stan nierozróżniania, w którym
jednak rozróżnianie nie zostało całkowicie wyeliminowane, czyli stan
'absolutnie sprzecznej samotożsamości' rozróżniania i nierozróżniania.

Pierwsza ranga ma odpowiadać absolutnemu aspektowi rzeczywistości,
czyli sferze absolutnej (chiń. lifajie; jap. rihokkai) szkoły huayan.
Druga ranga
Prosty znajduje się w zakrzywionym
(chiń. pianzhong zheng; jap. henchusho)
Starej kobiety świt nie obudził,
A teraz stoi przed starym zwierciadłem.
Prawdziwe jest tylko lustro
odbijające wszystko wyraźnie.
Ciągle pogrążona w niewiedzy -
nie powinna uważać za rzeczywistość
odbicia
się wcale - <br>nic w tym dziwnego. <br>A jednak przecież nie do końca zapomnieli o tym, <br>co ich kiedyś łączyło za dawnych dni. <br>&lt;gap&gt; <br>Według Alfonsa Verdu noc symbolizuje stan nierozróżniania, w którym <br>jednak rozróżnianie nie zostało całkowicie wyeliminowane, czyli stan <br>'absolutnie sprzecznej samotożsamości' rozróżniania i nierozróżniania.<br>&lt;page nr=188&gt;<br>Pierwsza ranga ma odpowiadać absolutnemu aspektowi rzeczywistości, <br>czyli sferze absolutnej (chiń. lifajie; jap. rihokkai) szkoły huayan. <br>Druga ranga <br>Prosty znajduje się w zakrzywionym<br>(chiń. pianzhong zheng; jap. henchusho) <br>Starej kobiety świt nie obudził, <br>A teraz stoi przed starym zwierciadłem. <br>Prawdziwe jest tylko lustro <br>odbijające wszystko wyraźnie. <br>Ciągle pogrążona w niewiedzy - <br>nie powinna uważać za rzeczywistość <br>odbicia
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego