Typ tekstu: Książka
Autor: Gołaszewska Maria
Tytuł: Estetyka pięciu zmysłów
Rok wydania: 1997
Rok powstania: 1996
baletu obrzędowego. Odbiorca
doznaje wstrząsu, ma bowiem poczucie, iż uczestniczy w czymś ważnym,
wielkim, doniosłym, nie dającym się do końca pojąć.
Ten efekt wzmagany jest przez fakt, iż semantyczność tańca nie
jest do końca semantyczna - odbiorca domyśla się treści i sensu
tego, co ogląda, co jest tu jedynie sugerowane. W balecie chodzi w
końcu nie o treść dramatyczną, lecz głównie fascynować musi sam ruch
jako technicznie doskonała transpozycja artystyczna realnego świata
człowieka.

5. Piękno ruchu w systemie sztuk
Sztuka ruchu nie kończy się na pantomimie, czystym tańcu i balecie -
ruch jako znaczący moment odnajdujemy w wielu rodzajach sztuki.
Zarysujemy syntetycznie owo
baletu obrzędowego. Odbiorca<br>doznaje wstrząsu, ma bowiem poczucie, iż uczestniczy w czymś ważnym,<br>wielkim, doniosłym, nie dającym się do końca pojąć.<br>Ten efekt wzmagany jest przez fakt, iż semantyczność tańca nie<br>jest do końca semantyczna - odbiorca domyśla się treści i sensu<br>tego, co ogląda, co jest tu jedynie sugerowane. W balecie chodzi w<br>końcu nie o treść dramatyczną, lecz głównie fascynować musi sam ruch<br>jako technicznie doskonała transpozycja artystyczna realnego świata<br>człowieka.<br><br>&lt;tit&gt;5. Piękno ruchu w systemie sztuk&lt;/&gt;<br> Sztuka ruchu nie kończy się na pantomimie, czystym tańcu i balecie -<br>ruch jako znaczący moment odnajdujemy w wielu rodzajach sztuki.<br>Zarysujemy syntetycznie owo
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego