Typ tekstu: Książka
Autor: Zięba Maciej
Tytuł: Po szkodzie? Przed szkodą?
Rok: 1997
więc (wiem, że narażam się po obu stronach, ale to
prawda) nauczanie Kościoła jest dziś wierniejsze liberalnym pryncypiom
niż poglądy wielu współczesnych liberałów, którzy ideologizują polityczne pojęcie wolności. Kościół
natomiast uznaje wolność negatywną - taką, jaka jest ona w swojej
istocie - jako koncepcję wolności politycznej. Ale, jako że człowiek
jest czymś bez porównania głębszym i bardziej złożonym od homo
politicus, uznaje, iż im mniej jest w życiu społecznym elementu
przymusu, tym bardziej życie to powinno być areną dyskusji o etyce
publicznej i tym bardziej należy całą kulturę nasycić wartościami.
Zajrzyjmy do dzieł ojców współczesnego liberalizmu: Grocjusza, Johna
Locke'a czy Adama Smitha. Uważali oni
więc (wiem, że narażam się po obu stronach, ale to<br>prawda) nauczanie Kościoła jest dziś wierniejsze liberalnym pryncypiom<br>niż poglądy wielu współczesnych liberałów, którzy ideologizują polityczne pojęcie wolności. Kościół<br>natomiast uznaje wolność negatywną - taką, jaka jest ona w swojej<br>istocie - jako koncepcję wolności politycznej. Ale, jako że człowiek<br>jest czymś bez porównania głębszym i bardziej złożonym od homo<br>politicus, uznaje, iż im mniej jest w życiu społecznym elementu<br>przymusu, tym bardziej życie to powinno być areną dyskusji o etyce<br>publicznej i tym bardziej należy całą kulturę nasycić wartościami.<br>Zajrzyjmy do dzieł ojców współczesnego liberalizmu: Grocjusza, Johna<br>Locke'a czy Adama Smitha. Uważali oni
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego