Typ tekstu: Książka
Autor: Grzegorz Brzozowicz, Filip Łobodziński
Tytuł: 100 płyt, które wstrząsnęły światem. Kronika czasów popkultury.
Rok: 2000
w pełnej krasie nowy wzór do naśladowania. Madonna eksponowała cztery pozornie sprzeczne elementy: zakręcone, słodkie włosy w stylu lalki Barbie, nachalny, niegustowny makijaż, bieliznę potraktowaną jako odzież wierzchnią oraz wisiorki i naszyjniki o charakterze religijnym. Wideo do przebojowej Material Girl w czytelny sposób nawiązywało do sceny z filmu Mężczyźni wolą blondynki, gdzie Marilyn Monroe śpiewa piosenkę Diamonds Are A Girl's Best Friends. Aluzja zawierała jednak przewartościowanie mitu - Madonna nie chciała stać się nową Monroe, nie zamierzała odgrywać słodkiej, głupawej kokietki.
"Mężczyźni przychodzą, mężczyźni odchodzą, nie ma sprawy" - śpiewała w piosence, która zapoczątkowała nowy model kobiety. Madonna jest kolejną po Arecie Franklin
w pełnej krasie nowy wzór do naśladowania. Madonna eksponowała cztery pozornie sprzeczne elementy: zakręcone, słodkie włosy w stylu lalki Barbie, nachalny, niegustowny makijaż, bieliznę potraktowaną jako odzież wierzchnią oraz wisiorki i naszyjniki o charakterze religijnym. Wideo do przebojowej Material Girl w czytelny sposób nawiązywało do sceny z filmu Mężczyźni wolą blondynki, gdzie Marilyn Monroe śpiewa piosenkę Diamonds Are A Girl's Best Friends. Aluzja zawierała jednak przewartościowanie mitu - Madonna nie chciała stać się nową Monroe, nie zamierzała odgrywać słodkiej, głupawej kokietki.<br>"Mężczyźni przychodzą, mężczyźni odchodzą, nie ma sprawy" - śpiewała w piosence, która zapoczątkowała nowy model kobiety. Madonna jest kolejną po Arecie Franklin
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego