Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
na chwilę do sytuacji z leśniczówki warto zauważyć, że ekspedientka zrozumiała życzenie, ponieważ zwrot "Mocno kolorowy proszę" oznaczał przedmiot, który znany był obojgu bądź z filmów reklamowych, bądź z innych poprzednich rozmów, w trakcie których został uzgodniony kod jego oznaczania. Był też adekwatny wobec butelki soku. Przekaz zyskał więc uprzednio charakter symboliczny, a odbiorca zdolny był rozumieć intencje nadawcy komunikatu. Skupienie uwagi ekspedientki oraz rozpoczęcie procesu porozumiewania się gwarantował kontekst sytuacyjny związany z procesem sprzedaży i kupna.
W innych warunkach mężczyzna nie zostałby zrozumiany lub zamiast soku zmuszony byłby do napicia się farby. Jak już wspomniałem, był to sklep o profilu
na chwilę do sytuacji z leśniczówki warto zauważyć, że ekspedientka zrozumiała życzenie, ponieważ zwrot "Mocno kolorowy proszę" oznaczał przedmiot, który znany był obojgu bądź z filmów reklamowych, bądź z innych poprzednich rozmów, w trakcie których został uzgodniony kod jego oznaczania. Był też adekwatny wobec butelki soku. Przekaz zyskał więc uprzednio charakter symboliczny, a odbiorca zdolny był rozumieć intencje nadawcy komunikatu. Skupienie uwagi ekspedientki oraz rozpoczęcie procesu porozumiewania się gwarantował kontekst sytuacyjny związany z procesem sprzedaży i kupna. <br>W innych warunkach mężczyzna nie zostałby zrozumiany lub zamiast soku zmuszony byłby do napicia się farby. Jak już wspomniałem, był to sklep o profilu
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego