Typ tekstu: Książka
Autor: Grzegorz Brzozowicz, Filip Łobodziński
Tytuł: 100 płyt, które wstrząsnęły światem. Kronika czasów popkultury.
Rok: 2000
wielkomiejskiej odmiany czarnej muzyki tanecznej, która po oszlifowaniu pod bardziej popowy gust białej publiczności przekroczyła rasowe bariery.
Sukces Purple Rain i aura tajemnicy otaczająca Prince'a sprzyjały utrwaleniu legendy, że płyta była dziełem samotnego geniusza. Tymczasem Prince poza niekwestionowanym talentem twórczym miał także dar otaczania się zdolnymi współpracownikami, zwykle pozostającymi w ciem u mistrza.
Ciekawe, że w okresie Purple Rain jego najbliższe artystyczne otoczenie stanowiły cztery kobiety. Inżynierami dźwięku były Susan Rogers w Minneapolis i Peggy McCreary w Sunset Studio w Los Angeles. Jednak główną rolę w pracy nad brzmieniem płyty odegrały gitarzystka Wen d y Melvoin i grająca na instrumentach klawiszowych
wielkomiejskiej odmiany czarnej muzyki tanecznej, która po oszlifowaniu pod bardziej popowy gust białej publiczności przekroczyła rasowe bariery.<br>Sukces Purple Rain i aura tajemnicy otaczająca Prince'a sprzyjały utrwaleniu legendy, że płyta była dziełem samotnego geniusza. Tymczasem Prince poza niekwestionowanym talentem twórczym miał także dar otaczania się zdolnymi współpracownikami, zwykle pozostającymi w ciem u mistrza.<br>Ciekawe, że w okresie Purple Rain jego najbliższe artystyczne otoczenie stanowiły cztery kobiety. Inżynierami dźwięku były Susan Rogers w Minneapolis i Peggy McCreary w Sunset Studio w Los Angeles. Jednak główną rolę w pracy nad brzmieniem płyty odegrały gitarzystka Wen d y Melvoin i grająca na instrumentach klawiszowych
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego