Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2922
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
Jego żywot cechuje unikanie zniewolenia i jakiejkolwiek politycznej presji".
Maria Zmarz-Koczanowicz, reżyserka filmu dokumentalnego o amerykańskich losach Miłosza, pokazując historię odbioru jego wierszy i polskiej poezji w USA, powtarza za poetą Robertem Hassem: "W owym czasie poezja amerykańska w reakcji przeciwko wielkiej powadze modernistów Eliota i Pounda stała się codzienna, głupawa i lekka". Być może poezji amerykańskiej ciążył brak czystego i jasnego głosu, który tłumaczyłby ohydę wieku XX. Tak więc "na scenę wkracza Miłosz, który się nie wygłupia i traktuje rolę poety poważnie".

Naturalista w normalnej knajpie
Chciał być przyrodnikiem, został pisarzem: "Natura nie zna dobra ani zła, nie zna
Jego żywot cechuje unikanie zniewolenia i jakiejkolwiek politycznej presji&lt;/&gt;".<br>Maria Zmarz-Koczanowicz, reżyserka filmu dokumentalnego o amerykańskich losach Miłosza, pokazując historię odbioru jego wierszy i polskiej poezji w USA, powtarza za poetą Robertem Hassem: "&lt;q&gt;W owym czasie poezja amerykańska w reakcji przeciwko wielkiej powadze modernistów Eliota i Pounda stała się codzienna, głupawa i lekka&lt;/&gt;". Być może poezji amerykańskiej ciążył brak czystego i jasnego głosu, który tłumaczyłby ohydę wieku XX. Tak więc "&lt;q&gt;na scenę wkracza Miłosz, który się nie wygłupia i traktuje rolę poety poważnie&lt;/&gt;". <br><br>&lt;tit1&gt;Naturalista w normalnej knajpie&lt;/&gt;<br>Chciał być przyrodnikiem, został pisarzem: "&lt;q&gt;Natura nie zna dobra ani zła, nie zna
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego