Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Wprost
Nr: 01.16 (3)
Miejsce wydania: Poznań
Rok: 2000
polityki i gospodarki, które mogą się stać przedmiotem obydwu kampanii wyborczych, pozwala określić wielkość poszczególnych elektoratów. Ponad jedna trzecia Polaków zdaje się być bardziej podatna na hasła antyrynkowe, domaga się zwiększenia władzy urzędników nad gospodarką, spodziewa się rezygnacji z reform, jest niechętna otwieraniu się na współpracę z innymi narodami, przy czym co czwarty obywatel nie chce integracji z Unią Europejską. Minimalnie mniejszą grupę stanowią zwolennicy społeczeństwa otwartego, wolnego rynku, kontynuowania reform, liberalizacji życia publicznego. Pozostała część Polaków tworzy elektorat "przepływowy" - udzielający poparcia raz lewicy, raz prawicy - lub wyborcy bierni. Przy czym podziały te nie zawsze są skrystalizowane. Na przykład tylko 16 proc
polityki i gospodarki, które mogą się stać przedmiotem obydwu kampanii wyborczych, pozwala określić wielkość poszczególnych elektoratów. Ponad jedna trzecia Polaków zdaje się być bardziej podatna na hasła antyrynkowe, domaga się zwiększenia władzy urzędników nad gospodarką, spodziewa się rezygnacji z reform, jest niechętna otwieraniu się na współpracę z innymi narodami, przy czym co czwarty obywatel nie chce integracji z Unią Europejską. Minimalnie mniejszą grupę stanowią zwolennicy społeczeństwa otwartego, wolnego rynku, kontynuowania reform, liberalizacji życia publicznego. Pozostała część Polaków tworzy elektorat "przepływowy" - udzielający poparcia raz lewicy, raz prawicy - lub wyborcy bierni. Przy czym podziały te nie zawsze są skrystalizowane. Na przykład tylko 16 proc
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego