Typ tekstu: Książka
Autor: Ostrowicki Michał
Tytuł: Dzieło sztuki jako system
Rok: 1997
sztuki, którzy zdają się w pojedynczych wypadkach popadać w sprzeczność przy wydawaniu tego typu opinii, ale w ogólnym wymiarze zachowują zgodność i budują hierarchię tego, co łatwiejsze i trudniejsze w odbiorze sztuki.

Można posłużyć się obserwacjami, ukazującymi istnienie większej łatwości odbioru tzw. tradycyjnych form w sztuce niż np. sztuki konceptualnej, dadaistycznej, happeningu lub performance. W drugim wypadku, gdy mówimy o stopniu aktywności odbiorcy, poza pojedynczymi przypadkami, można twierdzić, że zależy ona np. od jego wykształcenia, uwarunkowań społecznych i cech indywidualnych.
Perześledźmy kolejne przypadki przedstawione na rys. 9.
Droga pierwsza (1) pokazuje, że dzieło sztuki okazało się za trudne do zdynamizowania pomimo
sztuki, którzy zdają się w pojedynczych wypadkach popadać w sprzeczność przy wydawaniu tego typu opinii, ale w ogólnym wymiarze zachowują zgodność i budują hierarchię tego, co łatwiejsze i trudniejsze w odbiorze sztuki.<br><br>Można posłużyć się obserwacjami, ukazującymi istnienie większej łatwości odbioru tzw. tradycyjnych form w sztuce niż np. sztuki konceptualnej, dadaistycznej, happeningu lub performance. W drugim wypadku, gdy mówimy o stopniu aktywności odbiorcy, poza pojedynczymi przypadkami, można twierdzić, że zależy ona np. od jego wykształcenia, uwarunkowań społecznych i cech indywidualnych.<br>Perześledźmy kolejne przypadki przedstawione na rys. 9. <br>Droga pierwsza (1) pokazuje, że dzieło sztuki okazało się za trudne do zdynamizowania pomimo
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego