Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Dzień Dobry
Nr: 20/04
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2001
na ludzkich nogach. Te nierzeczywiste, fantastyczne postaci są równoprawnymi twórcami przedstawienia. Tancerze grają naśladując i przedrzeźniając ich gesty. Spektakl staje się miejscem wyobraźni, gdzie wszystko jest możliwe.

Artystyczna prowokacja

Równocześnie "Ogród Io Io Ito Ito" może być przygodą intelektualną. Tytuł przedstawienia jest zapożyczeniem. Max Ernst nazwał tak jeden ze swoich dadaistycznych kolaży. Cała ta ludzko-zwierzęca menażeria pochodzi właśnie od niego. Podobnie jak ideologiczna warstwa przedstawienia: przełamywanie twardych reguł sztuki, artystyczna prowokacja. Ruch dada był walką z mieszczańskimi uprzedzeniami, oswajaniem lęków, próbą odnalezienia dziecinnej radości płynącej z tworzenia. Gdy w 1916 roku Tristan Tzara zakładał "Cabaret Voltaire" dadaizm był protestem, kijem
na ludzkich nogach. Te nierzeczywiste, fantastyczne postaci są równoprawnymi twórcami przedstawienia. Tancerze grają naśladując i przedrzeźniając ich gesty. Spektakl staje się miejscem wyobraźni, gdzie wszystko jest możliwe.<br><br>&lt;tit&gt;Artystyczna prowokacja&lt;/&gt;<br><br>Równocześnie "Ogród Io Io Ito Ito" może być przygodą intelektualną. Tytuł przedstawienia jest zapożyczeniem. Max Ernst nazwał tak jeden ze swoich dadaistycznych kolaży. Cała ta ludzko-zwierzęca menażeria pochodzi właśnie od niego. Podobnie jak ideologiczna warstwa przedstawienia: przełamywanie twardych reguł sztuki, artystyczna prowokacja. Ruch dada był walką z mieszczańskimi uprzedzeniami, oswajaniem lęków, próbą odnalezienia dziecinnej radości płynącej z tworzenia. Gdy w 1916 roku Tristan Tzara zakładał "Cabaret Voltaire" dadaizm był protestem, kijem
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego