Typ tekstu: Książka
Autor: Głowiński Michał
Tytuł: Ekspresja i empatia
Rok: 1997
że u genezy dzieła znajdował się twórczy podmiot na swój sposób przeżywający świat. Estetyzm młodopolski był - i to nie tylko w wersji Przybyszewskiego, który w tej dziedzinie odznaczał się konsekwencją i radykalizmem - estetyzmem ekspresji. Estetyzm w tej postaci nie musi zakładać izolowania artysty od kontekstu społecznego i historycznego, przeżywający i dający wyraz swym przeżyciom artysta w pewnym sensie nie był od niego zależny, bo mu się nie podporządkowywał, a często przeciw niemu się buntował, ale też nie znajdował się poza jego zasięgiem. Ekspresywizm nie wprowadzał tak wyraźnych podziałów na to, co piękne i brzydkie, na to, co godne, by zajmowała się tym
że u genezy dzieła znajdował się twórczy podmiot na swój sposób przeżywający świat. Estetyzm młodopolski był - i to nie tylko w wersji Przybyszewskiego, który w tej dziedzinie odznaczał się konsekwencją i radykalizmem - estetyzmem ekspresji. Estetyzm w tej postaci nie musi zakładać izolowania artysty od kontekstu społecznego i historycznego, przeżywający i dający wyraz swym przeżyciom artysta w pewnym sensie nie był od niego zależny, bo mu się nie podporządkowywał, a często przeciw niemu się buntował, ale też nie znajdował się poza jego zasięgiem. Ekspresywizm nie wprowadzał tak wyraźnych podziałów na to, co piękne i brzydkie, na to, co godne, by zajmowała się tym
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego