Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 12.04
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
rozpoznawalności marek, w zakresie powszechnych nawyków żywieniowych oraz języka, jak również wykształcenia uniwersyteckiego i zdolności zarządzania, krótko mówiąc, są to przejawy tego, co uczeni nazywają soft power amerykańskiej hegemonii".

homo europaeus w tę hegemonię na ogół nie wierzy. Tak jak cytowani na początku Karol Dickens i Simone de Beauvoir jest dalej przekonany o wyższości modelu europejskiego. Ostatnim wyznaniem europejskiej wiary jest sygnalizowana w POLITYCE 44 książka Jeremy'ego Rifkina "European Dream" (przez analogię i kontrast do "American Dream"). Amerykański autor przekonuje, że "American Dream" się kończy: "Folgujemy wszelkim swym zachciankom, marnotrawimy skarby Ziemi, nagradzamy potężnych i spychamy na margines słabszych" - pisze, a
rozpoznawalności marek, w zakresie powszechnych nawyków żywieniowych oraz języka, jak również wykształcenia uniwersyteckiego i zdolności zarządzania, krótko mówiąc, są to przejawy tego, co uczeni nazywają soft power amerykańskiej hegemonii".<br><br>&lt;orig&gt;homo europaeus&lt;/&gt; w tę hegemonię na ogół nie wierzy. Tak jak cytowani na początku Karol Dickens i Simone de Beauvoir jest dalej przekonany o wyższości modelu europejskiego. Ostatnim wyznaniem europejskiej wiary jest sygnalizowana w POLITYCE 44 książka Jeremy'ego Rifkina "European Dream" (przez analogię i kontrast do "American Dream"). Amerykański autor przekonuje, że "American Dream" się kończy: "Folgujemy wszelkim swym zachciankom, marnotrawimy skarby Ziemi, nagradzamy potężnych i spychamy na margines słabszych" - pisze, a
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego