Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
przykład w rozważaniach Paula Tillicha na temat etyki buddyjskiej.
Niewątpliwie 'wielkie miłosierdzie' nie jest związane z konkretnymi przykazaniami czy konkretnym programem naprawy świata. Może być ono wyrażane
w dowolnej formie w zależności od sytuacji, nie zakłada konieczności jakichś
określonych reform systemu społecznego. Jako "duch prawa" transceduje
konkretne nakazy etyczne właśnie dlatego, że nie są one niezmienne.
Daisetsu Suzuki stan oświeconego określa mianem świętości i odróżnia go
od postawy moralnej. "Człowiek moralny nigdy nie będzie świętym, dopóki
pozostanie w sferze moralności, która jest sferą relatywną. Moralność nigdy
nie jest niewinna, spontaniczna, nieświadoma samej siebie".
Z punktu widzenia 'logiki paradoksu' słowa Nietzschego, iż to
przykład w rozważaniach Paula Tillicha na temat etyki buddyjskiej. <br>Niewątpliwie 'wielkie miłosierdzie' nie jest związane z konkretnymi przykazaniami czy konkretnym programem naprawy świata. Może być ono wyrażane <br>w dowolnej formie w zależności od sytuacji, nie zakłada konieczności jakichś <br>określonych reform systemu społecznego. Jako "duch prawa" transceduje <br>konkretne nakazy etyczne właśnie dlatego, że nie są one niezmienne. <br>Daisetsu Suzuki stan oświeconego określa mianem świętości i odróżnia go <br>od postawy moralnej. &lt;q&gt;"Człowiek moralny nigdy nie będzie świętym, dopóki <br>pozostanie w sferze moralności, która jest sferą relatywną. Moralność nigdy <br>nie jest niewinna, spontaniczna, nieświadoma samej siebie".&lt;/&gt; <br>Z punktu widzenia 'logiki paradoksu' słowa Nietzschego, iż to
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego