Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kultura
Nr: 400-401
Miejsce wydania: Paryż
Rok: 1981
odpowiedzi na Hioba": od uczonych komentarzy biblistów do Answer to Job Junga.
Osobisty i autobiograficzny charakter wstępu Sadzika polega na zmianie zdania. "Przez długi czas sądziłem, że Księga Hioba jest biblijną odpowiedzią na problem cierpienia i zła. Obecnie nie jestem tego pewny". To w pierwszych niemal słowach wstępu. Dalej następuje dociśnięcie, precyzacja: "Po latach obcowania z Księgą zrozumiałem, że Hiob nie jest biblijną odpowiedzią na problem cierpienia i zła. Nie jest ich eksplikacją. Jest przemożną lekcją godności ludzkiej, postawy człowieka dotkniętego bólem, jest lekcją wierności Bogu w cierpieniu. W tym, ale tylko w tym znaczeniu Księga Hioba może być uznana za
odpowiedzi na Hioba": od uczonych komentarzy biblistów do Answer to Job Junga.<br>Osobisty i autobiograficzny charakter wstępu Sadzika polega na zmianie zdania. "Przez długi czas sądziłem, że Księga Hioba jest biblijną odpowiedzią na problem cierpienia i zła. Obecnie nie jestem tego pewny". To w pierwszych niemal słowach wstępu. Dalej następuje dociśnięcie, &lt;orig&gt;precyzacja&lt;/&gt;: "Po latach obcowania z Księgą zrozumiałem, że Hiob nie jest biblijną odpowiedzią na problem cierpienia i zła. Nie jest ich eksplikacją. Jest przemożną lekcją godności ludzkiej, postawy człowieka dotkniętego bólem, jest lekcją wierności Bogu w cierpieniu. W tym, ale tylko w tym znaczeniu Księga Hioba może być uznana za
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego