Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Fronda
Nr: 9.10
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
Michael Marrus: "Nazwanie Holocaustem zagłady Żydów europejskich oznaczało wydarzenie o znaczeniu teologicznym, a zarazem być może wydarzenie, którego tajemnica miała pozostać nieprzenikniona".

Elie Wiesel: "Holocaust jest transcendentny wobec historii [...] Umarli są w posiadaniu tajemnicy, której my żyjący nie jesteśmy warci i nie jesteśmy zdolni odkryć".

Za centralne miejsce, w którym dokonał się Holocaust, uważany jest Oświęcim, nazywany "najokropniejszym miejscem na ziemi" (przewodniczący Knesetu Szewach Weiss), "miejscem ciemności, miejscem wiecznej nocy" (Elie Wiesel), "czarną dziurą człowieczeństwa" (pismo Auschwitz Shalom).

Oświęcim jako zło absolutne był punktem zero w historii, dlatego zdaniem wielu dzieje ludzkości zdają się dzielić na dwie części: przed Oświęcimiem i po
Michael Marrus: &lt;q&gt;"Nazwanie Holocaustem zagłady Żydów europejskich oznaczało wydarzenie o znaczeniu teologicznym, a zarazem być może wydarzenie, którego tajemnica miała pozostać nieprzenikniona".&lt;/&gt;<br><br> Elie Wiesel: &lt;q&gt;"Holocaust jest transcendentny wobec historii [...] Umarli są w posiadaniu tajemnicy, której my żyjący nie jesteśmy warci i nie jesteśmy zdolni odkryć".&lt;/&gt;<br><br> Za centralne miejsce, w którym dokonał się Holocaust, uważany jest Oświęcim, nazywany &lt;q&gt;"najokropniejszym miejscem na ziemi"&lt;/&gt; (przewodniczący Knesetu Szewach Weiss), &lt;q&gt;"miejscem ciemności, miejscem wiecznej nocy"&lt;/&gt; (Elie Wiesel), &lt;q&gt;"czarną dziurą człowieczeństwa"&lt;/&gt; (pismo Auschwitz Shalom).<br><br> Oświęcim jako zło absolutne był punktem zero w historii, dlatego zdaniem wielu dzieje ludzkości zdają się dzielić na dwie części: przed Oświęcimiem i po
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego