Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
wypływa z jednostkowej
świadomości, ale jest wołaniem Boga czy też wołaniem Buddy. To wołanie
jest aktem Boga, aktem Buddy i dobiega ze źródła naszej jaźni". Nishida
uważa, że św. Augustyn dał wyraz refleksji nad głosem Boga w sercu
człowieka, pisząc: "Stworzyłeś nas dla siebie i nasze serca nie zaznają
spokoju, dopóki nie spoczną w Tobie".
Masao Abe zwraca uwagę na ważną różnicę dzielącą opisy doświadczenia
jedności z Bogiem zachodnich mistyków i opisy mistrzów zen. Ze względu
na swoją wizję rzeczywistości jako 'absolutnie sprzecznej samotożsamości'
nie uważają oni za grzech pychy twierdzenia, iż są równi Buddzie Śakyamuniemu . Następuje pełna odwracalność w 'absolutnie sprzecznej
wypływa z jednostkowej <br>świadomości, ale jest wołaniem Boga czy też wołaniem Buddy. To wołanie <br>jest aktem Boga, aktem Buddy i dobiega ze źródła naszej jaźni".&lt;/&gt; Nishida <br>uważa, że św. Augustyn dał wyraz refleksji nad głosem Boga w sercu <br>człowieka, pisząc: &lt;q&gt;"Stworzyłeś nas dla siebie i nasze serca nie zaznają <br>spokoju, dopóki nie spoczną w Tobie".&lt;/&gt; <br>Masao Abe zwraca uwagę na ważną różnicę dzielącą opisy doświadczenia <br>jedności z Bogiem zachodnich mistyków i opisy mistrzów zen. Ze względu <br>na swoją wizję rzeczywistości jako 'absolutnie sprzecznej samotożsamości' <br>nie uważają oni za grzech pychy twierdzenia, iż są równi Buddzie Śakyamuniemu . Następuje pełna odwracalność w 'absolutnie sprzecznej
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego