Typ tekstu: Książka
Autor: Głowiński Michał
Tytuł: Ekspresja i empatia
Rok: 1997
sposób, jakby krytyka nie dzielił od niego żaden dystans. Krótko, portret literacki był tym gatunkiem, który stał się domeną najszerzej pojmowanej identyfikacji.
I to ona właśnie decydowała o jego charakterze, portret bowiem pozwalał na utożsamienie nie tylko z konkretnym utworem czy z konkretną właściwością dorobku danego pisarza, z jakimś owego dorobku wybranym aspektem, pozwalał na ogarnięcie całości. Tej całości, w której podmiot literacki tworzył jedność z artefaktem. Owo ogarnianie całości nie równało się z reguły omawianiu wszystkiego, co mogłoby zostać uznane za ważne, było raczej funkcją wybranej perspektywy i ustanowionej hierarchii ważności. Akcenty mogły być rozłożone rozmaicie, rozmaitych też można było
sposób, jakby krytyka nie dzielił od niego żaden dystans. Krótko, portret literacki był tym gatunkiem, który stał się domeną najszerzej pojmowanej identyfikacji. <br>I to ona właśnie decydowała o jego charakterze, portret bowiem pozwalał na utożsamienie nie tylko z konkretnym utworem czy z konkretną właściwością dorobku danego pisarza, z jakimś owego dorobku wybranym aspektem, pozwalał na ogarnięcie całości. Tej całości, w której podmiot literacki tworzył jedność z artefaktem. Owo ogarnianie całości nie równało się z reguły omawianiu wszystkiego, co mogłoby zostać uznane za ważne, było raczej funkcją wybranej perspektywy i ustanowionej hierarchii ważności. Akcenty mogły być rozłożone rozmaicie, rozmaitych też można było
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego