Typ tekstu: Książka
Autor: Hamrol Adam, Mantura Władysław
Tytuł: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 1998
spójnej terminologii. Istniejące zróżnicowanie, niespójności i niedoskonałości w tym zakresie nie służą dobrze ani praktyce, ani teorii, chociaż oczywiście nie należy przeceniać wpływu tego problemu na jakość realnie osiąganą w organizacjach. Jedną z wielu przyczyn nieładu terminologicznego, obserwowanego w Polsce, są niedostatecznie dokładne tłumaczenia opracowań obcojęzycznych, nie uwzględniające wystarczająco rodzimego dorobku kwalitologii oraz nauk organizacji i zarządzania.
Biorąc pod uwagę powyższe okoliczności, w pierwszej części książki przyjęto zasadę budowania podstaw terminologicznych zarządzania jakością, metodą stopniowego (wraz z rozwijanym wątkiem tematycznym) wprowadzania i wielokontekstowego objaśniania kilkudziesięciu podstawowych terminów. Terminy te są definiowane na gruncie przedmiotu nauki o jakości oraz nauk organizacji i
spójnej terminologii. Istniejące zróżnicowanie, niespójności i niedoskonałości w tym zakresie nie służą dobrze ani praktyce, ani teorii, chociaż oczywiście nie należy przeceniać wpływu tego problemu na jakość realnie osiąganą w organizacjach. Jedną z wielu przyczyn nieładu terminologicznego, obserwowanego w Polsce, są niedostatecznie dokładne tłumaczenia opracowań obcojęzycznych, nie uwzględniające wystarczająco rodzimego dorobku kwalitologii oraz nauk organizacji i zarządzania.<br>Biorąc pod uwagę powyższe okoliczności, w pierwszej części książki przyjęto zasadę budowania podstaw terminologicznych zarządzania jakością, metodą stopniowego (wraz z rozwijanym wątkiem tematycznym) wprowadzania i wielokontekstowego objaśniania kilkudziesięciu podstawowych terminów. Terminy te są definiowane na gruncie przedmiotu nauki o jakości oraz nauk organizacji i
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego