Typ tekstu: Książka
Autor: Hamrol Adam, Mantura Władysław
Tytuł: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 1998
normalizacji jakości (podrozdział 3.3). Opracowano także autorską koncepcję konwencji terminologicznej, obejmującej główne kategorie jakości (podrozdział 1.2). W ten sposób utworzono podstawy terminologiczne w zarządzaniu jakością. Jednym z założeń w budowaniu tych podstaw było dążenie do zapewnienia harmonii, jednoznaczności i spójności terminów oraz maksymalnie możliwej kompatybilności względem istniejącego już dorobku naukowego oraz silnie utrwalonej i rozpowszechnionej praktyki w tym zakresie. W wielu przypadkach oznacza to możliwość wkomponowania istniejących i różnorodnych definicji zjawisk jakościowych, organizacyjnych i zarządczych, do opracowanej koncepcji terminologicznej, jako przypadków szczególnych lub znajdujących się na niższym poziomie ogólności.
Występowanie wielu koncepcji terminologicznych w obszarach jakości i zarządzania, wywołuje
normalizacji jakości (podrozdział 3.3). Opracowano także autorską koncepcję konwencji terminologicznej, obejmującej główne kategorie jakości (podrozdział 1.2). W ten sposób utworzono podstawy terminologiczne w zarządzaniu jakością. Jednym z założeń w budowaniu tych podstaw było dążenie do zapewnienia harmonii, jednoznaczności i spójności terminów oraz maksymalnie możliwej kompatybilności względem istniejącego już dorobku naukowego oraz silnie utrwalonej i rozpowszechnionej praktyki w tym zakresie. W wielu przypadkach oznacza to możliwość wkomponowania istniejących i różnorodnych definicji zjawisk jakościowych, organizacyjnych i zarządczych, do opracowanej koncepcji terminologicznej, jako przypadków szczególnych lub znajdujących się na niższym poziomie ogólności.<br>Występowanie wielu koncepcji terminologicznych w obszarach jakości i zarządzania, wywołuje
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego