Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Gazeta Wyborcza
Nr: 13.04
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2000
zapłacić, byle tylko utrzymać się na tronie.

Zawód dramaturg W polskim teatrze krąży opinia, że dobry autor to martwy autor.
Zawód dramaturga w Polsce nie istnieje. Polski teatr dba przede wszystkim o interesy reżysera. Co najmniej do lat 60. w środowisku teatralnym regularnie wybuchały dyskusje o tym, dlaczego więdnie polska dramaturgia współczesna. Podawano różne powody: brak teatralnej praktyki autorów, brak zainteresowania nowymi sztukami w teatrach, w ogóle brak zainteresowania teatrem. Dzisiaj sytuacja się zmieniła. W ostatnich sezonach debiutowało kilku utalentowanych autorów, ministerialny konkurs na wystawienie polskiej sztuki współczesnej przeżywa oblężenie, co roku teatry zgłaszają po 50 spektakli, z czego większość to
zapłacić, byle tylko utrzymać się na tronie.&lt;/&gt; <br><br>&lt;div type="news"&gt;&lt;tit&gt;Zawód dramaturg W polskim teatrze krąży opinia, że dobry autor to martwy autor.&lt;/tit&gt;<br>Zawód dramaturga w &lt;name type="place"&gt;Polsce&lt;/name&gt; nie istnieje. Polski teatr dba przede wszystkim o interesy reżysera. Co najmniej do lat 60. w środowisku teatralnym regularnie wybuchały dyskusje o tym, dlaczego więdnie polska dramaturgia współczesna. Podawano różne powody: brak teatralnej praktyki autorów, brak zainteresowania nowymi sztukami w teatrach, w ogóle brak zainteresowania teatrem. Dzisiaj sytuacja się zmieniła. W ostatnich sezonach debiutowało kilku utalentowanych autorów, ministerialny konkurs na wystawienie polskiej sztuki współczesnej przeżywa oblężenie, co roku teatry zgłaszają po 50 spektakli, z czego większość to
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego