Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2926
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
kamieniarz, król drugiego planu polskiego filmu, angażuje odtwórców ról drugoplanowych dzięki polowaniom. Rusza w miasto na poszukiwanie złodziei, prostytutek, alkoholików, bezdomnych, słowem - ludzi, których zdeptało życie.
Polski Fellini
- Obydwaj z Himilsbachem pracowaliśmy w kamieniarstwie. Po "Rejsie" Janek poszedł w artysty. Potem ja z kamieniarstwa poszedłem w artysty. Potem Jasio zaczął drukować, potem ja zacząłem drukować. Potem Janek... umarł. Chciałem go ocalić od zapomnienia. Tak narodził się pomysł Stowarzyszenia. Ale jakiego: Śmiesznoludy? Oszołomy? A może Inne Gęby? - wspomina Rychter.
"Gęba" to nawiązanie do Witolda Gombrowicza. Ostatecznie wykluła się pełna nazwa: Stowarzyszenie Niekonwencjonalnych Postaci Filmowych "Gęba" im. Jana Himilsbacha. Wdowa po Janie Himilsbachu
kamieniarz, król drugiego planu polskiego filmu, angażuje odtwórców ról drugoplanowych dzięki polowaniom. Rusza w miasto na poszukiwanie złodziei, prostytutek, alkoholików, bezdomnych, słowem - ludzi, których zdeptało życie.<br>&lt;tit1&gt;Polski Fellini&lt;/&gt;<br>- Obydwaj z &lt;name type="person"&gt;Himilsbachem&lt;/&gt; pracowaliśmy w kamieniarstwie. Po &lt;name type="tit"&gt;"Rejsie"&lt;/&gt; Janek poszedł w artysty. Potem ja z kamieniarstwa poszedłem w artysty. Potem Jasio zaczął drukować, potem ja zacząłem drukować. Potem Janek... umarł. Chciałem go ocalić od zapomnienia. Tak narodził się pomysł Stowarzyszenia. Ale jakiego: &lt;orig&gt;Śmiesznoludy&lt;/&gt;? Oszołomy? A może Inne Gęby? - wspomina &lt;name type="person"&gt;Rychter&lt;/&gt;.<br>&lt;name type="tit"&gt;"Gęba"&lt;/&gt; to nawiązanie do Witolda Gombrowicza. Ostatecznie wykluła się pełna nazwa: &lt;name type="org"&gt;Stowarzyszenie Niekonwencjonalnych Postaci Filmowych "Gęba" im. Jana Himilsbacha&lt;/&gt;. Wdowa po &lt;name type="person"&gt;Janie Himilsbachu
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego