Typ tekstu: Książka
Autor: Goban-Klas Tomasz
Tytuł: Media i komunikowanie masowe
Rok: 2000
Uczeń Innisa, McLuhan [1962], rozszerzył analizę społecznych konsekwencji wynalazku druku i innych mediów masowych. Rozwinął jego idee rozwoju odczuwania rzeczywistości przez pryzmat stosowanych mediów komunikowania. McLuhan traktował media jako swoiste przedłużenia zmysłów człowieka. Wskazywał na przełomowe znaczenie przejścia od komunikacji oralnej do cywilizacji pisma. O druku pisał, iż "przyniósł nacjonalizm, uprzemysłowienie, rynek masowy oraz powszechną oświatę i wychowanie". W telewizji dostrzegał instrument rozszerzania doświadczenia ludzkiego na skalę światową (globalna wioska) [McLuhan, 1964].
McLuhan koncentrował się na tym, jak odczuwamy i doznajemy świat, a nie na tym, czego doznajemy (treści). Każde nowe medium przekracza granice doświadczenia zmysłowego
Uczeń Innisa, McLuhan [1962], rozszerzył analizę społecznych konsekwencji wynalazku druku i innych mediów masowych. Rozwinął jego idee rozwoju odczuwania rzeczywistości przez pryzmat stosowanych mediów komunikowania. McLuhan traktował media jako swoiste przedłużenia zmysłów człowieka. Wskazywał na przełomowe znaczenie przejścia od komunikacji oralnej do cywilizacji pisma. O druku pisał, iż "przyniósł nacjonalizm, uprzemysłowienie, rynek masowy oraz powszechną oświatę i wychowanie". W telewizji dostrzegał instrument rozszerzania doświadczenia ludzkiego na skalę światową (globalna wioska) [McLuhan, 1964]. <br>McLuhan koncentrował się na tym, jak odczuwamy i doznajemy świat, a nie na tym, czego doznajemy (treści). Każde nowe medium przekracza granice doświadczenia zmysłowego
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego

Młodzieżowe Słowo Roku 2020

Przyłącz się do V edycji plebiscytu PWN i zgłoś swoją propozycję.
UWAGA! Zgłoszone słowo nie musi być nowe, slangowe, ani najczęstsze. Doceniamy istotność tematu oraz kreatywność języka!
Powiedz o plebiscycie swoim znajomym.

Głosy można oddawać do
30 listopada 2020 r.

Wyślij
Weź udział w akcji „Młodzieżowe Słowo Roku 2020”!