Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Almanach Humanistyczny "Bez wiedzy i zgody..."
Nr: 5
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1986
sprzyjający mimetycznemu stylowi odbioru. Nagromadzenie sygnałów staroświeckiej konwencji (w dekoracjach, rekwizytach i całym rozplanowaniu sceny) poprzez swój nadmiar i pieczołowitość symetrii jest jedynym autorskim zabezpieczeniem przed taką ewentualnością. Przedmowy przecież się nie grywa.
Vaclav Havel nie jest autorem nieznanym polskiemu czytelnikowi i widzowi. Jego utwory pojawiły się u nas w druku i na scenie ("Powiadomienie" drukował "Dialog" w 1966 roku, w 68 Teatr Kameralny w Krakowie wystawił "Puzuka czyli uporczywa niemożność koncentracji", w 81 roku Teatr Powszechny w Warszawie dał premierę "Audiencji", "Wernisażu" i "Protestu"). Występował również Havel jako eseista i publicysta w polskiej prasie niezależnej ("Krytyka", "Zapis", "Puls"). Obecny wybór
sprzyjający mimetycznemu stylowi odbioru. Nagromadzenie sygnałów staroświeckiej konwencji (w dekoracjach, rekwizytach i całym rozplanowaniu sceny) poprzez swój nadmiar i pieczołowitość symetrii &lt;page nr=93&gt; jest jedynym autorskim zabezpieczeniem przed taką ewentualnością. Przedmowy przecież się nie grywa.<br> Vaclav Havel nie jest autorem nieznanym polskiemu czytelnikowi i widzowi. Jego utwory pojawiły się u nas w druku i na scenie ("Powiadomienie" drukował "Dialog" w 1966 roku, w 68 Teatr Kameralny w Krakowie wystawił "Puzuka czyli uporczywa niemożność koncentracji", w 81 roku Teatr Powszechny w Warszawie dał premierę "Audiencji", "Wernisażu" i "Protestu"). Występował również Havel jako eseista i publicysta w polskiej prasie niezależnej ("Krytyka", "Zapis", "Puls"). Obecny wybór
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego