Typ tekstu: Książka
Autor: Komar Michał
Tytuł: O obrotach losów i ciał
Rok: 1998
zgromi, szatanie" (Proroctwo Zachariaszowe, 3, 2).
Wysnuwam stąd wniosek następujący: Diabeł jest niemożliwy bez Boga, Bóg jest możliwy bez diabła.

Ojciec Suarez w De Angeles twierdził, że tyle diabłów, ile ludzi.

Oczywiście, że Szatan był zawsze, odkąd człowiek wie, że jest człowiekiem, a być może i wcześniej (choć to hipoteza dyskusyjna). W każdym razie zyskał niewątpliwie na znaczeniu z chwilą wygnania z raju Adama i Ewy, bo przecież odtąd - by posłużyć się formułą ukutą w czasie soboru trydenckiego - człowiek znalazł się "w niewoli, pod panowaniem tego, który zdobył teraz władzę nad śmiercią, to znaczy diabła". Znaczyłoby to, że Boga i Szatana
zgromi, szatanie&lt;/&gt;" (&lt;name type="tit"&gt;Proroctwo Zachariaszowe&lt;/&gt;, 3, 2).<br>Wysnuwam stąd wniosek następujący: Diabeł jest niemożliwy bez Boga, Bóg jest możliwy bez diabła.<br><br>&lt;name type="person"&gt;Ojciec Suarez&lt;/&gt; w &lt;name type="tit"&gt;De Angeles&lt;/&gt; twierdził, że tyle diabłów, ile ludzi.<br><br>Oczywiście, że Szatan był zawsze, odkąd człowiek wie, że jest człowiekiem, a być może i wcześniej (choć to hipoteza dyskusyjna). W każdym razie zyskał niewątpliwie na znaczeniu z chwilą wygnania z raju Adama i Ewy, bo przecież odtąd - by posłużyć się formułą ukutą w czasie soboru trydenckiego - człowiek znalazł się "&lt;q&gt;w niewoli, pod panowaniem tego, który zdobył teraz władzę nad śmiercią, to znaczy diabła&lt;/&gt;". Znaczyłoby to, że Boga i Szatana
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego