Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Ozon
Nr: 8
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2005
to zapewne nieumyślnie, niejako przy okazji. Nie trzeba jednak być feministką, żeby po obejrzeniu tryptyku Niesterowicz zadać sobie pytanie, jak niewinna skądinąd popkulturowa rozrywka kształtuje i zarazem odbija naszą zbiorową świadomość. I o to współczesnym artystom chodzi: jeżeli uda się zasiać wątpliwości, obudzić podejrzliwość i zmysł krytyczny odbiorcy, cel kulturalnej dywersji zostanie osiągnięty. - Reedycja filmów i przetwarzanie produktów kultury popularnej przez artystów bywa formą oporu i obrony przed treściami, które za pomocą tej kultury są nam przekazywane - tłumaczy Anna Baumgart, artystka. W manipulowaniu gotowym materiałem posunęła się ona do wprowadzenia samej siebie do cudzych filmów. W projekcie "Prawdziwe?" Baumgart wykorzystała ujęcia
to zapewne nieumyślnie, niejako przy okazji. Nie trzeba jednak być feministką, żeby po obejrzeniu tryptyku Niesterowicz zadać sobie pytanie, jak niewinna skądinąd popkulturowa rozrywka kształtuje i zarazem odbija naszą zbiorową świadomość. I o to współczesnym artystom chodzi: jeżeli uda się zasiać wątpliwości, obudzić podejrzliwość i zmysł krytyczny odbiorcy, cel kulturalnej dywersji zostanie osiągnięty. - Reedycja filmów i przetwarzanie produktów kultury popularnej przez artystów bywa formą oporu i obrony przed treściami, które za pomocą tej kultury są nam przekazywane - tłumaczy Anna Baumgart, artystka. W manipulowaniu gotowym materiałem posunęła się ona do wprowadzenia samej siebie do cudzych filmów. W projekcie "Prawdziwe?" Baumgart wykorzystała ujęcia
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego