Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2922
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
pierwszym powojennym biennale polska ekspozycja kontynuowała przedwojenne tradycje. Pokazano malarstwo kolorystyczne Czyżewskiego i Cybisa. Obok Jugosławii byliśmy jedynym krajem z bloku wschodniego uczestniczącym w wystawie w okresie zimnej wojny.

Postsocrealizm
W 1950 roku zabrakło jednak Polski - socrealistyczne dzieła pojechały na zorganizowaną przez włoskich komunistów wystawę w Suzzarze. Na kolejnych dwóch edycjach pokazaliśmy złagodzony już socrealizm, a w 1956 r. artystów, którzy zerwali z doktryną. W tym "odwilżowym" czasie zyskali również uznanie polscy krytycy i historycy sztuki. Mieczysław Porębski otrzymał nagrodę za najlepszy szkic krytyczny opublikowany w zagranicznej prasie. Profesor Juliusz Starzyński, trzykrotny komisarz polskiej wystawy, był członkiem jury nagród w 1958
pierwszym powojennym biennale polska ekspozycja kontynuowała przedwojenne tradycje. Pokazano malarstwo kolorystyczne Czyżewskiego i Cybisa. Obok Jugosławii byliśmy jedynym krajem z bloku wschodniego uczestniczącym w wystawie w okresie zimnej wojny. <br><br>&lt;tit1&gt;Postsocrealizm&lt;/&gt;<br>W 1950 roku zabrakło jednak Polski - socrealistyczne dzieła pojechały na zorganizowaną przez włoskich komunistów wystawę w Suzzarze. Na kolejnych dwóch edycjach pokazaliśmy złagodzony już socrealizm, a w 1956 r. artystów, którzy zerwali z doktryną. W tym "odwilżowym" czasie zyskali również uznanie polscy krytycy i historycy sztuki. Mieczysław Porębski otrzymał nagrodę za najlepszy szkic krytyczny opublikowany w zagranicznej prasie. Profesor Juliusz Starzyński, trzykrotny komisarz polskiej wystawy, był członkiem jury nagród w 1958
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego