Typ tekstu: Książka
Autor: Grzegorz Brzozowicz, Filip Łobodziński
Tytuł: 100 płyt, które wstrząsnęły światem. Kronika czasów popkultury.
Rok: 2000
humor, publiczność mogła poczuć się oszukana - wspomina Krieger. - Ale nasi fani szybko pojęli, że tak właśnie funkcjonuje zespół i że czasem trzeba przyjść ze trzy razy na nasz koncert, Żeby znaleźć się w niebie".
Najsłynniejszym, najszerzej dyskutowanym i najbardziej kontrowersyjnym dziełem The Doors było oczywiście ponaddziesięciominutowe The End ze sławnym "edypowym" fragmentem "Ojcze. . . chcę cię zabić. Matko. . . chcę cię zerżnąć" (z wersji płytowej to ostatnie słowo zostało usunięte) . Kołyszący rytm i niby-indyjska melodia utworu działała na wyobraźnię niczym narkotyk, słowa zaś - oniryczny obraz dwojga ludzi szukających schronienia przed zagładą- stanowiły prawdziwy wstrząs dla hipisowskiej widowni. To nie był hymn "lata
humor, publiczność mogła poczuć się oszukana - wspomina Krieger. - Ale nasi fani szybko pojęli, że tak właśnie funkcjonuje zespół i że czasem trzeba przyjść ze trzy razy na nasz koncert, Żeby znaleźć się w niebie".<br>Najsłynniejszym, najszerzej dyskutowanym i najbardziej kontrowersyjnym dziełem The Doors było oczywiście ponaddziesięciominutowe The End ze sławnym "edypowym" fragmentem "Ojcze. . . chcę cię zabić. Matko. . . chcę cię zerżnąć" (z wersji płytowej to ostatnie słowo zostało usunięte) . Kołyszący rytm i niby-indyjska melodia utworu działała na wyobraźnię niczym narkotyk, słowa zaś - oniryczny obraz dwojga ludzi szukających schronienia przed zagładą- stanowiły prawdziwy wstrząs dla hipisowskiej widowni. To nie był hymn "lata
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego