Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Ozon
Nr: 5
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2005
niezdefiniowany, w którym sporo wolno i w którym w miarę gładko mogę funkcjonować. Rzeźbienie szybko przestało mnie interesować, obiekty wydają mi się pasywne, nieporęczne. Trzeba się z tym wozić, mieć niesamowite zaplecze, jakieś odlewnie, brązy, piece. Film też jest formą, ale najbardziej otwartą. Dlatego wydaje mi się ciekawszy niż narcystyczne, egotyczne praktyki malarskie i rzeźbiarskie.

- Żmijewski formułuje wyrazisty komunikat i to wyróżnia jego sztukę w masie pustych i dekoracyjnych dzieł - twierdzi Joanna Mytkowska, kuratorka jego wystawy w Wenecji. Jest artystą, który penetruje ekstremalne stany egzystencjalne i ryzykowne sytuacje społeczne z bezpośredniością, która bywa dla widza trudna do zniesienia. Trudna, ale warta
niezdefiniowany, w którym sporo wolno i w którym w miarę gładko mogę funkcjonować. Rzeźbienie szybko przestało mnie interesować, obiekty wydają mi się pasywne, nieporęczne. Trzeba się z tym wozić, mieć niesamowite zaplecze, jakieś odlewnie, brązy, piece. Film też jest formą, ale najbardziej otwartą. Dlatego wydaje mi się ciekawszy niż narcystyczne, egotyczne praktyki malarskie i rzeźbiarskie. <br><br>- Żmijewski formułuje wyrazisty komunikat i to wyróżnia jego sztukę w masie pustych i dekoracyjnych dzieł - twierdzi Joanna Mytkowska, kuratorka jego wystawy w Wenecji. Jest artystą, który penetruje ekstremalne stany egzystencjalne i ryzykowne sytuacje społeczne z bezpośredniością, która bywa dla widza trudna do zniesienia. Trudna, ale warta
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego