Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
prezentacji wzorców pozytywnych (zachowania lub osobowych). Do wypowiedzi skoncentrowanych na odbiorcy i nastawionych na karanie należą wiadomości oparte na prezentacji wzorców negatywnych, dążących do wywołania emocji współczucia. Powodują one nieprzyjemne stany oraz doznania emocjonalne.
Do wypowiedzi, skoncentrowanych na odbiorcy i nastawionych na nagradzanie, należą akty perswazyjne o charakterze obietnicy osobistej, ekspertyzy pozytywnej, zobowiązania opartego na pozornie bezinteresownej przysłudze, odnoszące się do konformizmu pozytywnego oraz sympatii.
W sytuacjach, odnoszących się do naturalnych form komunikacji, poszczególne strategie perswazyjne determinowane są czynnikami społecznymi i osobowościowymi uczestników komunikacji. W procesie reklamy, wybór danej strategii komunikacyjnej jest wynikiem badań preferencji grupy docelowej oraz nadrzędnych założeń strategii
prezentacji wzorców pozytywnych (zachowania lub osobowych). Do wypowiedzi skoncentrowanych na odbiorcy i nastawionych na karanie należą wiadomości oparte na prezentacji wzorców negatywnych, dążących do wywołania emocji współczucia. Powodują one nieprzyjemne stany oraz doznania emocjonalne. <br>Do wypowiedzi, skoncentrowanych na odbiorcy i nastawionych na nagradzanie, należą akty perswazyjne o charakterze obietnicy osobistej, ekspertyzy pozytywnej, zobowiązania opartego na pozornie bezinteresownej przysłudze, odnoszące się do konformizmu pozytywnego oraz sympatii. <br>W sytuacjach, odnoszących się do naturalnych form komunikacji, poszczególne strategie perswazyjne determinowane są czynnikami społecznymi i osobowościowymi uczestników komunikacji. W procesie reklamy, wybór danej strategii komunikacyjnej jest wynikiem badań preferencji grupy docelowej oraz nadrzędnych założeń strategii
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego