Typ tekstu: Książka
Autor: Stanisław Dąbek
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
architektoniczno-materiałowy: Dodawanie, Asocjacja, Kontrast.
Cykle mszalne z tekstami ordinarium missae w języku łacińskim i polskim liczyły od pięciu do kilkunastu części (ich typologię oraz przykłady omówiono w rozdziale I). Zwróćmy uwagę na pewne rozwiązania typowe bądź pojawiające się wyjątkowo. Przeważnie struktura Benedictus, stanowiąca liturgicznie wewnętrzną strukturę Sanctus, tworzy część ekwiwalentną do głównych części cyklu mszalnego; jest to zresztą charakterystyczne dla architektonicznych rozczłonkowań cyklu mszalnego w XX-wiecznej twórczości europejskiej. W okresie posoborowym, zwłaszcza w kręgu Festiwalu Sacrosong, strukturami ekwiwalentnymi do głównych części mszy stają się także części z innymi tekstami (antyfon i pieśni). W związku z tym dokonują się istotne
architektoniczno-materiałowy: Dodawanie, Asocjacja, Kontrast.<br>Cykle mszalne z tekstami ordinarium missae w języku łacińskim i polskim liczyły od pięciu do kilkunastu części (ich typologię oraz przykłady omówiono w rozdziale I). Zwróćmy uwagę na pewne rozwiązania typowe bądź pojawiające się wyjątkowo. Przeważnie struktura Benedictus, stanowiąca liturgicznie wewnętrzną strukturę Sanctus, tworzy część ekwiwalentną do głównych części cyklu mszalnego; jest to zresztą charakterystyczne dla architektonicznych rozczłonkowań cyklu mszalnego w XX-wiecznej twórczości europejskiej. W okresie posoborowym, zwłaszcza w kręgu Festiwalu Sacrosong, strukturami ekwiwalentnymi do głównych części mszy stają się także części z innymi tekstami (antyfon i pieśni). W związku z tym dokonują się istotne
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego