Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2926
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
się też Kutz w późniejszych "Ludziach z pociągu" (1961), gdzie pokazał wojnę na cichej (pozornie) stacyjce. Mistrzem dramatu wojennego był także Stanisław Różewicz, który pokazał co najmniej dwie świetne paradokumentalne rekonstrukcje wydarzeń wojennych - najpierw w "Wolnym mieście" z 1958 roku, a potem w "Westerplatte" (1967).Zupełnie inną wizję wojny - skrajnie emocjonalną i subiektywną - przedstawił w swoim pamiętnym debiucie Andrzej Żuławski. Jego "Trzecia część nocy" (1971), zrealizowana na podstawie wojennych wspomnień ojca reżysera, jest obrazem apokaliptycznym o takim poziomie napięcia, że można ten film zaliczyć do czołowych dzieł antywojennych.
Od kilkunastu lat II wojna światowa nie interesuje polskich filmowców. Zanosi się na
się też &lt;name type="person"&gt;Kutz&lt;/&gt; w późniejszych &lt;name type="tit"&gt;"Ludziach z pociągu"&lt;/&gt; (1961), gdzie pokazał wojnę na cichej (pozornie) stacyjce. Mistrzem dramatu wojennego był także Stanisław Różewicz, który pokazał co najmniej dwie świetne paradokumentalne rekonstrukcje wydarzeń wojennych - najpierw w &lt;name type="tit"&gt;"Wolnym mieście"&lt;/&gt; z 1958 roku, a potem w &lt;name type="tit"&gt;"Westerplatte"&lt;/&gt; (1967).Zupełnie inną wizję wojny - skrajnie emocjonalną i subiektywną - przedstawił w swoim pamiętnym debiucie Andrzej Żuławski. Jego &lt;name type="tit"&gt;"Trzecia część nocy"&lt;/&gt; (1971), zrealizowana na podstawie wojennych wspomnień ojca reżysera, jest obrazem apokaliptycznym o takim poziomie napięcia, że można ten film zaliczyć do czołowych dzieł antywojennych.<br>Od kilkunastu lat II wojna światowa nie interesuje polskich filmowców. Zanosi się na
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego