w literaturze), dając w ten sposób Czytelnikowi możliwość wyboru takiej nazwy, która mu najbardziej odpowiada.<br><br><tit>Klasy zachowań (podłoża, uwarunkowania)</><br><br> Obejmują one tzw. głębokie uwarunkowania zachowań turystyczno-rekreacyjnych. Ich podział oparto na rozróżnieniach omówionych szerzej w rozdziale poprzednim, z pominięciem tych, które w omawianych zachowaniach nie odgrywają większej roli (np. uwarunkowania ergonomiczne). Podział ten przedstawia się następująco:<br>1. Klasa zachowań zoogenicznych, łącząca wzory zachowań wspólne ze zwierzętami. Zachowania te są związane z realizacją podstawowych potrzeb życiowych, np. zachowania odruchowe, popędowe, motoryczne, rozrodcze, jak również tzw. psychogenetyczne, np. protokomunikacyjne, emocjonalne lub protosocjalne.<br>2. Klasa zachowań kulturowych (kulturogenicznych), obejmująca modele zachowań powstałe na gruncie