Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Studia Socjologiczne
Nr: 4
Miejsce wydania: Wrocław
Rok: 1976
kultury.
Kolejna płaszczyzną, na której obserwujemy istotne zróżnicowanie stwierdzeń na temat roli wykształcenia w kontekście uczestnictwa w kulturze, jest problematyka "poziomu wykształcenia" i "typu wykształcenia". Pomijamy tu obszerną grupę tez, w których zagadnienie to wprost nie jest formułowane, traktując ją jako przejaw tylko językowego ujęcia, a nie odrębności merytorycznej. tezy formułowane w związku z problematyką poziomu wykształcenia można zgrupować w czterech różniących się między sobą zespołach. Pierwszy z nich sugeruje istnienie prostoliniowego związku między wzrostem poziomu wykształcenia a wzrostem (wzbogaceniem) uczestnictwa w kulturze:
"[...] im wyższy poziom wykształcenia i kwalifikacji posiadają ludzie, tym większe znaczenie przywiązują oni do potrzeb intelektualnych i kulturowych
kultury.<br>Kolejna płaszczyzną, na której obserwujemy istotne zróżnicowanie stwierdzeń na temat roli wykształcenia w kontekście uczestnictwa w kulturze, jest problematyka "poziomu wykształcenia" i "typu wykształcenia". Pomijamy tu obszerną grupę tez, w których zagadnienie to wprost nie jest formułowane, traktując ją jako przejaw tylko językowego ujęcia, a nie odrębności merytorycznej. tezy formułowane w związku z problematyką poziomu wykształcenia można zgrupować w czterech różniących się między sobą zespołach. Pierwszy z nich sugeruje istnienie prostoliniowego związku między wzrostem poziomu wykształcenia a wzrostem (wzbogaceniem) uczestnictwa w kulturze:<br>"[...] im wyższy poziom wykształcenia i kwalifikacji posiadają ludzie, tym większe znaczenie przywiązują oni do potrzeb intelektualnych i kulturowych
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego