Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
przeciwstawić lub uciec od niego
- podąża za nią wszędzie. W tym sensie Absolut jest nieograniczonym
miłosierdziem". Nishida uważał, że ta prawda jest przeczuwana przez
ludzkość, dlatego miłosierdzie jest często uważane za atrybut bóstwa.
'Jaźń jednostkowa' jest częścią 'absolutnie sprzecznej samotożsamości'
będącej totalną akceptacją i dlatego "miłość jest imperatywem, płynącym
z głębi ludzkiego serca". Według Nishidy niewielu ludzi wie, czym
naprawdę jest miłość. Prawdziwa miłość nie jest instynktowna, nie jest
fizycznym zauroczeniem ani chęcią posiadania na wyłączność, nie jest
akceptacją rozumianą jako nagroda za posłuszeństwo czy sukcesy.
Absolutna miłość oznacza współodczuwanie możliwe właśnie dlatego, że
'ja' jest sprzecznie tożsame z 'ty'. Taka
przeciwstawić lub uciec od niego <br>- podąża za nią wszędzie. W tym sensie Absolut jest nieograniczonym <br>miłosierdziem". Nishida uważał, że ta prawda jest przeczuwana przez <br>ludzkość, dlatego miłosierdzie jest często uważane za atrybut bóstwa. <br>'Jaźń jednostkowa' jest częścią 'absolutnie sprzecznej samotożsamości' <br>będącej totalną akceptacją i dlatego "miłość jest imperatywem, płynącym <br>z głębi ludzkiego serca". Według Nishidy niewielu ludzi wie, czym <br>naprawdę jest miłość. Prawdziwa miłość nie jest instynktowna, nie jest <br>fizycznym zauroczeniem ani chęcią posiadania na wyłączność, nie jest <br>akceptacją rozumianą jako nagroda za posłuszeństwo czy sukcesy. <br>Absolutna miłość oznacza współodczuwanie możliwe właśnie dlatego, że <br>'ja' jest sprzecznie tożsame z 'ty'. Taka
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego