Typ tekstu: Książka
Autor: Goban-Klas Tomasz
Tytuł: Media i komunikowanie masowe
Rok: 2000
coraz bardziej "zimne", natomiast gdy zmysły są mniej aktywne, media są "gorące". Zatem tekst pisany jest gorący, a telewizja jest zimna. Jednak tę niekonwencjonalną klasyfikację sam McLuhan uznawał za luźny pomysł, a nie sprawdzoną teorię.
McLuhan trafnie przewidział współdziałanie mediów. Bardziej kontrowersyjna jest teza o tworzeniu z całego świata jednej globalnej wioski, w której informacja i doświadczenie każdego będzie powszechnie dostępne dla wszystkich. W skali światowej obserwujemy raczej procesy dominacji niż równowagi informacyjnej.

7.2.2. MODEL ZMIAN TECHNIKI I KULTURY
Różne inne teorie skutków technik komunikacyjnych skupiają się na ich możliwych oddziaływaniach na formę i treści przekazów oraz na znaczeniach, których
coraz bardziej "zimne", natomiast gdy zmysły są mniej aktywne, media są "gorące". Zatem tekst pisany jest gorący, a telewizja jest zimna. Jednak tę niekonwencjonalną klasyfikację sam McLuhan uznawał za luźny pomysł, a nie sprawdzoną teorię. <br>McLuhan trafnie przewidział współdziałanie mediów. Bardziej kontrowersyjna jest teza o tworzeniu z całego świata jednej globalnej wioski, w której informacja i doświadczenie każdego będzie powszechnie dostępne dla wszystkich. W skali światowej obserwujemy raczej procesy dominacji niż równowagi informacyjnej.<br><br>&lt;tit&gt;7.2.2. MODEL ZMIAN TECHNIKI I KULTURY&lt;/&gt; <br>Różne inne teorie skutków technik komunikacyjnych skupiają się na ich możliwych oddziaływaniach na formę i treści przekazów oraz na znaczeniach, których
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego

Młodzieżowe Słowo Roku 2020

Przyłącz się do V edycji plebiscytu PWN i zgłoś swoją propozycję.
UWAGA! Zgłoszone słowo nie musi być nowe, slangowe, ani najczęstsze. Doceniamy istotność tematu oraz kreatywność języka!
Powiedz o plebiscycie swoim znajomym.

Głosy można oddawać do
30 listopada 2020 r.

Wyślij
Weź udział w akcji „Młodzieżowe Słowo Roku 2020”!