Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
huśtawki emocjonalnej). Przy zobrazowaniu zbyt silnego natężenia efekt może wywoływać awersję do przekazu.
Efekt źrenic wykorzystuje automatyczną reakcję na jeden z podstawowych sygnałów niewerbalnych. Większość kontaktów komunikacyjnych w naturalnych warunkach otwierana jest spojrzeniem w oczy rozmówcy, w sposób naturalny koncentruje uwagę i sugeruje dalszy ciąg komunikacji. Bardzo często stosowany w grafice reklamowej.
Niewerbalne gesty otwarcia kontaktu działają w sposób analogiczny do efektu źrenic. Najczęściej dotyczą ułożenia dłoni, kąta nachylenia sylwetki do odbiorcy, położenia głowy, ułożenia sylwetki całego ciała, ekspresji, napięcia lub jego braku. Wiążą się z określonym ładunkiem emocjonalnym i tworzą wstępne ustosunkowanie do całej wiadomości.
Zmiana sposobu przekazywania informacji wykorzystuje
huśtawki emocjonalnej). Przy zobrazowaniu zbyt silnego natężenia efekt może wywoływać awersję do przekazu. <br>Efekt źrenic wykorzystuje automatyczną reakcję na jeden z podstawowych sygnałów niewerbalnych. Większość kontaktów komunikacyjnych w naturalnych warunkach otwierana jest spojrzeniem w oczy rozmówcy, w sposób naturalny koncentruje uwagę i sugeruje dalszy ciąg komunikacji. Bardzo często stosowany w grafice reklamowej. <br>Niewerbalne gesty otwarcia kontaktu działają w sposób analogiczny do efektu źrenic. Najczęściej dotyczą ułożenia dłoni, kąta nachylenia sylwetki do odbiorcy, położenia głowy, ułożenia sylwetki całego ciała, ekspresji, napięcia lub jego braku. Wiążą się z określonym ładunkiem emocjonalnym i tworzą wstępne ustosunkowanie do całej wiadomości. <br>Zmiana sposobu przekazywania informacji wykorzystuje
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego