Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 03.06
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
Złem - konfrontacja ta jednak, wyjęta z szerszego kontekstu (na co nie pozwala zawężenie historii do samej Męki Pańskiej), staje się starciem dość abstrakcyjnym.

Sympatyczny Piłat

W scenie sądu nad Jezusem Piłat ukazany jest w dużo sympatyczniejszym świetle niż Kajfasz i inni kapłani oraz żądny krwi żydowski tłum. W uproszczonej wizji gubi się złożoność wewnątrzreligijnego konfliktu, leżącego u podłoża skazania Galilejczyka (Jezus i jego wyznawcy też przecież byli Żydami, a chrześcijaństwo uważano początkowo za herezję w łonie judaizmu). Gibson twierdzi, że nakręcił "Pasję" wiernie według Nowego Testamentu, ale porównanie z nim wykazuje odstępstwa, np. dopisanie w scenariuszu szczegółów, których nie ma w
Złem - konfrontacja ta jednak, wyjęta z szerszego kontekstu (na co nie pozwala zawężenie historii do samej Męki Pańskiej), staje się starciem dość abstrakcyjnym.<br><br>&lt;tit&gt;Sympatyczny Piłat&lt;/&gt;<br><br>W scenie sądu nad Jezusem Piłat ukazany jest w dużo sympatyczniejszym świetle niż Kajfasz i inni kapłani oraz żądny krwi żydowski tłum. W uproszczonej wizji gubi się złożoność &lt;orig&gt;wewnątrzreligijnego&lt;/&gt; konfliktu, leżącego u podłoża skazania Galilejczyka (Jezus i jego wyznawcy też przecież byli Żydami, a chrześcijaństwo uważano początkowo za herezję w łonie judaizmu). Gibson twierdzi, że nakręcił "Pasję" wiernie według Nowego Testamentu, ale porównanie z nim wykazuje odstępstwa, np. dopisanie w scenariuszu szczegółów, których nie ma w
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego