Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 27
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2000
nieograniczona dostępność płyt zachodnich gwiazd stała się faktem. Rozbudziły się też nadzieje rodzimych artystów estrady wiązane z profesjonalizacją działalności firm płytowych. Dziś optymizmu jest daleko mniej. Płyty, poza nielicznymi wyjątkami, sprzedają się słabo, nowych polskich przebojów mamy jak na lekarstwo, coraz więcej jeszcze niedawno pierwszoplanowych wykonawców popada w niebyt, a gust masowej publiczności infekowanej muzyczno-rozrywkowym kiczem skutecznie zniechęca co ambitniejszych artystów.

Golec uOrkiestra

Przemysłem fonograficznym w Polsce rządzi "wielka piątka" majors - firm będących filiami koncernów zagranicznych. Universal Music Polska, Pomaton EMI, Sony Music Polska, BMG Ariola i Warner Music Polska mają dziś łącznie ponad 75 proc. udziału w rynku płytowym
nieograniczona dostępność płyt zachodnich gwiazd stała się faktem. Rozbudziły się też nadzieje rodzimych artystów estrady wiązane z profesjonalizacją działalności firm płytowych. Dziś optymizmu jest daleko mniej. Płyty, poza nielicznymi wyjątkami, sprzedają się słabo, nowych polskich przebojów mamy jak na lekarstwo, coraz więcej jeszcze niedawno pierwszoplanowych wykonawców popada w niebyt, a gust masowej publiczności infekowanej muzyczno-rozrywkowym kiczem skutecznie zniechęca co ambitniejszych artystów.<br><br>&lt;tit&gt;Golec uOrkiestra&lt;/&gt;<br><br>Przemysłem fonograficznym w Polsce rządzi "wielka piątka" &lt;orig&gt;majors&lt;/&gt; - firm będących filiami koncernów zagranicznych. Universal Music Polska, Pomaton EMI, Sony Music Polska, BMG Ariola i Warner Music Polska mają dziś łącznie ponad 75 proc. udziału w rynku płytowym
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego