Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
wysuwane jeszcze w końcu XVII wieku zarzuty o nieprzestrzeganiu reguły trzech jedności, a odmienność jego twórczości akceptowano w wieku XVIII odwołując się do tez o barbarzyńskim smaku epoki owych "czasów ignorancji", w których żył Szekspir. Jego dzieła porównywano do piękna gotyckiej budowli stawianej w dzikim lesie, w przeciwieństwie do nowszego gustu, przedkładającego ideę harmonii domostw i uporządkowanych ogrodów. W dziełach Szekspira widziano odblask nie "kultury" lecz "natury", rozumiejąc pod tym nieregularność, dzikość, brak zgrabności, poloru języka.
Nie wątpiono w jego geniusz, objawiający się w przedstawianych charakterach i w mocy jego wyobraźni kreacyjnej. Tyle, że ograniczano to pojęcie do zdolności ukazywania obrazów
wysuwane jeszcze w końcu XVII wieku zarzuty o nieprzestrzeganiu reguły trzech jedności, a odmienność jego twórczości akceptowano w wieku XVIII odwołując się do tez o barbarzyńskim smaku epoki owych "czasów ignorancji", w których żył Szekspir. Jego dzieła porównywano do piękna gotyckiej budowli stawianej w dzikim lesie, w przeciwieństwie do nowszego gustu, przedkładającego ideę harmonii domostw i uporządkowanych ogrodów. W dziełach Szekspira widziano odblask nie "kultury" lecz "natury", rozumiejąc pod tym nieregularność, dzikość, brak zgrabności, poloru języka.<br>Nie wątpiono w jego geniusz, objawiający się w przedstawianych charakterach i w mocy jego wyobraźni kreacyjnej. Tyle, że ograniczano to pojęcie do zdolności ukazywania obrazów
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego