Typ tekstu: Książka
Autor: Tischner Józef
Tytuł: Świat ludzkiej nadziei
Rok wydania: 1994
Rok powstania: 1977
negować wolność dnia dzisiejszego, by móc przyjąć wolność dnia jutrzejszego. Co to jednak znaczy? Znaczy to, że wolność jest aksjologicznie ambiwalentna. Tylko dlatego może być rdzeniem ewolucji.

WOLNOŚĆ TRAGICZNA

Przywołując obecnie - jako temat refleksji - Heideggera, czynię to ze względu na Hegla. Heideggerowska wizja wolności mieści się całkowicie na linii wizji heglowskiej, lecz z drugiej strony jest świadectwem głębokiego sprzeciwu skierowanego przeciw niej. Tekst, który biorę pod uwagę, znajduje się w Sein und Zeit (jego tytuł: Das existenziell eigentlich Ganzseinkönnen des Daseins als vorlaufende Entschlossenheit). Pytanie o wolność pojawia się u Heideggera w bezpośrednim związku z pytaniem o autentyczny i nieautentyczny sposób
negować wolność dnia dzisiejszego, by móc przyjąć wolność dnia jutrzejszego. Co to jednak znaczy? Znaczy to, że wolność jest aksjologicznie ambiwalentna. Tylko dlatego może być rdzeniem ewolucji.<br><br>&lt;tit1&gt;WOLNOŚĆ TRAGICZNA&lt;/&gt;<br><br>Przywołując obecnie - jako temat refleksji - Heideggera, czynię to ze względu na Hegla. Heideggerowska wizja wolności mieści się całkowicie na linii wizji heglowskiej, lecz z drugiej strony jest świadectwem głębokiego sprzeciwu skierowanego przeciw niej. Tekst, który biorę pod uwagę, znajduje się w &lt;foreign lang="ger"&gt;Sein und Zeit&lt;/&gt; (jego tytuł: &lt;name type="tit"&gt;Das existenziell eigentlich Ganzseinkönnen des Daseins als vorlaufende Entschlossenheit&lt;/&gt;). Pytanie o wolność pojawia się u Heideggera w bezpośrednim związku z pytaniem o autentyczny i nieautentyczny sposób
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego