Typ tekstu: Książka
Autor: Dąbek Stanisław
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
b.r.), ograniczony do niemal ścisłej homorytmii i
stereotypowych fraz kształtowanych na wzór pieśniowy. Częściej jednak msze tej
grupy reprezentują styl z wszystkimi, omówionymi już atrybutami rozwiązań cecylianizmu
stosowanymi swobodnie. Są to, m.in.: Missa in honorem S. Adalberti Ep[iscopi]
et Mart[yris] (1901) Kleina, Missa "Gaude Mater in honorem Resurectionis (!)
D[omini] N[ostri] Iesu Christi (1920) na cztery głosy męskie i organy Lachmana,
Msza (Mała) (1925) na trzy głosy żeńskie i organy Powiadowskiego, Msza ku czci
Św. Stanisława Kostki (wyd. 1929) "na dwa równe lub cztery mieszane głosy z
towarzyszeniem organów" Siei, wszystkie msze Lewkowicza, ponadto Missa Patriam
b.r.), ograniczony do niemal ścisłej homorytmii i <br>stereotypowych fraz kształtowanych na wzór pieśniowy. Częściej jednak msze tej <br>grupy reprezentują styl z wszystkimi, omówionymi już atrybutami rozwiązań cecylianizmu <br>stosowanymi swobodnie. Są to, m.in.: Missa in honorem S. Adalberti Ep[iscopi] <br>et Mart[yris] (1901) Kleina, Missa "Gaude Mater in honorem Resurectionis (!) <br>D[omini] N[ostri] Iesu Christi (1920) na cztery głosy męskie i organy Lachmana, <br>Msza (Mała) (1925) na trzy głosy żeńskie i organy Powiadowskiego, Msza ku czci <br>Św. Stanisława Kostki (wyd. 1929) "na dwa równe lub cztery mieszane głosy z <br>towarzyszeniem organów" Siei, wszystkie msze Lewkowicza, ponadto Missa Patriam
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego