Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
z łodzi, wiedziałem, że nie jest człowiekiem,
który pojął istotę 'nienarodzonego' [istotę 'oświecenia' - A. K.],
i dlatego nie zostałem jego uczniem". Twierdził też, że długo nie mógł
znaleźć nikogo, kto potwierdziłby jego 'oświecenie', ponieważ spotykał
na swojej drodze jedynie fałszywych mistrzów zen. Bankei podarł
dokument potwierdzający 'oświecenie' (chiń. yinke; jap. inka), który
otrzymał od chińskiego mistrza Daozhe Chaoyuana (jap. Dosha Chogen,
?-1660).
Nie tylko więc Kitaro Nishida nie był usatysfakcjonowany potwierdzeniem
'oświecenia' uzyskanym od swego mistrza. Suzuki Shosan (1579-1655), Ungo
Kiyo (1582-1659) czy też Daigu Sochiku (1584-1669) także kwestionowali
autorytet swoich mistrzów.
Dokyo Etan (1642-1721), nauczyciel Hakuina
z łodzi, wiedziałem, że nie jest człowiekiem, <br>który pojął istotę 'nienarodzonego' [istotę 'oświecenia' - A. K.], <br>i dlatego nie zostałem jego uczniem".&lt;/&gt; Twierdził też, że długo nie mógł <br>znaleźć nikogo, kto potwierdziłby jego 'oświecenie', ponieważ spotykał <br>na swojej drodze jedynie fałszywych mistrzów zen. Bankei podarł <br>dokument potwierdzający 'oświecenie' (chiń. yinke; jap. inka), który <br>otrzymał od chińskiego mistrza Daozhe Chaoyuana (jap. Dosha Chogen, <br>?-1660). <br>Nie tylko więc Kitaro Nishida nie był usatysfakcjonowany potwierdzeniem <br>'oświecenia' uzyskanym od swego mistrza. Suzuki Shosan (1579-1655), Ungo <br>Kiyo (1582-1659) czy też Daigu Sochiku (1584-1669) także kwestionowali <br>autorytet swoich mistrzów. <br>Dokyo Etan (1642-1721), nauczyciel Hakuina
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego