nie-myślenia', w którym zachodzi sprzeczna <br>tożsamość myślenia i braku myślenia. <q>"Jeśli przebudziłeś się do medytacji <br>'najwyższej mądrości', wtedy osiągnąłeś stan 'nie-myślenia' ".</> Powyższe <br>słowa Huinenga świadczą o tym, iż prawdziwa medytacja jest zawsze <br>stanem 'myślenia bez myślenia', a więc stanem jednocześnie ruchu <br>i bezruchu jaźni. Huineng nie krytykował medytacji jako takiej, krytykował <br>jedynie fałszywą medytację, będącą przywiązaniem do bezruchu. Świadczą <br>o tym pouczenia, które wygłosił na krótko przed śmiercią: <q>"Kiedy <br>odejdź, chcę byście [wy, moi uczniowie - A. K.] usiedli razem <br><page nr=115><br>w medytacji. Jeśli tylko będziecie wyciszeni i uspokojeni, bez ruchu i bez <br>bezruchu, bez narodzin i bez umierania, bez przychodzenia i