Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
wyrazić".

Jak słusznie zauważa Robert E. Buswell, pisemna tradycja mistrzów zen
stanowi największą część pisemnej spuścizny wszystkich szkół buddyjskich
w Chinach. Aby odpowiedzieć na pytanie, jak język może wyrazić to, co
niewyrażalne, musimy najpierw zastanowić się nad rolą dyskursywnego
myślenia w zen.
3.1. ROZUM NA DRODZE DO 'OŚWIECENIA'
Rozum jako jedna z podstawowych kategorii epistemologicznych bywa
przeciwstawiany z jednej strony zmysłom, z drugiej - zdolnościom do
poznania irracjonalnego, czyli takiego, które dopuszcza inne źródła poznania
niż doświadczenie i rozum. Do takich irracjonalnych źródeł Simon Blackburn
zalicza między innymi stany mistyczne i intuicyjne wczuwanie się. Charakterystyczną cechą tych stanów ma być według
wyrazić".&lt;/&gt; <br>&lt;page nr=146&gt;<br>Jak słusznie zauważa Robert E. Buswell, pisemna tradycja mistrzów zen <br>stanowi największą część pisemnej spuścizny wszystkich szkół buddyjskich <br>w Chinach. Aby odpowiedzieć na pytanie, jak język może wyrazić to, co <br>niewyrażalne, musimy najpierw zastanowić się nad rolą dyskursywnego <br>myślenia w zen. <br>&lt;tit&gt;3.1. ROZUM NA DRODZE DO 'OŚWIECENIA'&lt;/&gt; <br>Rozum jako jedna z podstawowych kategorii epistemologicznych bywa <br>przeciwstawiany z jednej strony zmysłom, z drugiej - zdolnościom do <br>poznania irracjonalnego, czyli takiego, które dopuszcza inne źródła poznania <br>niż doświadczenie i rozum. Do takich irracjonalnych źródeł Simon Blackburn <br>zalicza między innymi stany mistyczne i intuicyjne wczuwanie się. Charakterystyczną cechą tych stanów ma być według
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego